fredag 6 mars 2009

Se möjligheterna - inte svårigheterna!

En dag frågar en son sin far:
"Pappa, springer du en maraton med mig?"
Pappan svarar: "Ja" och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till maraton med mig?" och pappan svarar igen "Ja, min son", de gör sin andra maraton tillsammans.
En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning) Och pappan svarar igen "Ja"...


Klicka på den här länken, där finns videon till den här historien.
http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

En pappa och hans son - som verkligen ser möjligheterna istället för svårigheterna!
Borde inte vi alla göra det lite oftare!!?? Så kärleksfullt - och helt fantastiskt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det DÄR var verkligen rörande. Helt enormt!! :-)

Unknown sa...

Ja, otroligt! Jag blev riktigt, riktigt rörd av att titta på videon.

Anonym sa...

En sån oerhört vacker berättelse! Jag blev väldigt rörd. Fantastiskt att se sonens glädje. Man behöver inte vara eller se ut som alla andra för att göra det man drömmer om.

Anonym sa...

Jag är så tårögd att jag knappt ser att skriva. Nåt så otroligt fint och rörande. Precis som du skriver Sonja, det gäller att se möjligheterna och inte svårigheterna. Det är då man kan uppnå fullkomlig lycka även om det inte blir som man tänkt sig så har man i alla fall försökt och det kan man leva länge på. MVH Monica N-bäck

Anonym sa...

När man klickar på länken fanns det fler fina filmer om Rick och Dick Hoyt på Youtube.