fredag 13 mars 2009

Brallande häst och tappade skor


Alla som rider ofta har säkert upplevt de där
gångerna då man på hästryggen får ett riktigt
Hallelulja moment. Idag hade jag ett sådant på
Teitur. Han var så pigg, glad och busig. Ja, det
blev t o m ett par riktiga bakutsparkar i glädje,
men vad gör det när det däremellan bara känns
så fantastiskt! Min underbara stora lilla kille!
Tillbaka till stallet upptäckte Margit och jag först
att Týr trampat av sig en halv sko, så Margit fick
dra av den andra halvan och sedan upptäckte jag
att Valle tappat en baksko. Inte fullt så kul alltså,
men det är ändå tid för skoning - så nu får det bli
så!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hästarna känner väl att det är vår i luften..även om jag själv måste erkänna att jag undrar hur de kan lyckas med en sådan bedrift;-)

Unknown sa...

Ja, det kan man ju undra!
Men faktum kvarstår, att de har varit mer vilda än tama senaste dagarna.

Anonym sa...

Samma lika i min hage, trots att de bara är två. Har fått tokryck stup i ett:-)