torsdag 5 mars 2009

Longering x 3

Ibland, när det är flera av hästarna som behöver motioneras
samma dag, så är det skönt att kunna longera dem.
Idag var en sådan dag, så vi bestämde oss för att longera Valle,
Teitur och Týr i rundpaddocken. Vi brukar alltid löslongera dem
annars, men idag bestämde vi oss för att prova med longering i
lina. Ingen av hästarna är tidigare longerade på det sättet, så det
var lite spännande att se hur de skulle reagera.
Margit började med Týr (han som under löslongering tidigare har
hoppat ut ur rundpaddocken två gånger). Allt gick superbra med
linan! Kul!
Sedan var det Valles tur. Han brukar ju blir lite orolig av sig när det
är nya saker på gång, så jag var beredd på att han skulle stöka lite,
men som så ofta förr, överraskade han mig positivt och löpte jättefint
i linan.
Teitur hade jag inte väntat mig så mycket bråk ifrån och det blev det
inte heller. Han travade på som om han inte gjort annat.
Sååå duktiga är de våra pojkar. Blir säkert andra bullar på kursen på
söndag, är jag rädd! ;)

Inga kommentarer: