torsdag 12 mars 2009

Brrr - och lite solsken


Lite kallt var det i morse - närmare bestämt -15 här
hos mig. Solen sken i alla fall, men innan vi hann ut
på morgonens ridtur, hade den försvunnit igen.
Ridturen idag blev på Askur och Týr. Margit och Týr
var jätteduktiga och jobbade på bra.


Istapparna hänger på rad.
Men vet ni vad - när jag gick igenom mina gamla
foton igår, så hittade jag ett som jag tog den 7 mars
2005 och kan ni tänka er, det var lika mycket snö
då som det är nu! Så än finns det hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lustigt väder nu. Aprilväder i mars. Vissa dagar är täckjackan alldeles för varm, men idag var jag glad över den. När jag var ut klockan 7 imorse så visade termometern på -17 grader... :-(
Fast det kändes inte så jättekallt, luften var väl ganska torr. När luften är fuktig och det är -7 kan det kännas som -36...

Vissa år ligger ju isarna kvar vid valborg, får se hur det blir i år.

Ett säkert vårtecken är i alla fall att i dessa fällningstider brukar man ju dagligen komma från stallet med hår på kläderna som räcker till att sticka ett par vantar... Kajorna har börjat intressera sig för hästhagen, de brukar sitta på hästryggen och plocka lösa hår.

/MVH Karina