söndag 1 mars 2009

Det artar sig


I morse när jag tittade på termometern först gången,
ca klockan kvart i sju, var det -20 grader ute. När jag
tittade igen vid halv åtta hade temperaturen stigit
till -18 grader. Nu vid kvart i elva är det -10 grader ute.
Så det artar sig!


Jag undrar just hur länge den där snön kommer
att hänga kvar? Spännande att se.



Efter dimma igår kväll och sedan en väldigt kall
natt, var träden alldeles vita av rimfrost.



Hästarna var lite upprörda i morse, några fiskare
höll nämligen på att borra hål i isen på sjön.
När maten serverades blev det i alla fall lugnt och
fridfullt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag här igen med mina frågor....
När börjar kursen på söndag? Eller rättare sagt när ska man vara där?
Ha det toppen!!

Unknown sa...

Vet inte. Hoppas att vi får besked om det snart. ;) Monica som är ansvarig för kurserna brukar göra upp ridschemat och sedan höra av sig.

Anonym sa...

Tack och kanoners:-)))