tisdag 10 mars 2009

Lycka är en bra ridtur


I söndags var ju Teitur och jag på ridkurs tillsammans
för första gången. Jag hade först inte tänkt ta honom
på kursen - men bestämde mig till slut för att göra det.
Det ångrar jag verkligen inte! Toti gav många bra tips
hur vi kan träna vidare och det var verkligen en kick
att rida för honom, så att man nu har en liten känsla av
hur man kan gå vidare.
Idag var jag ute och red på Teitur, för första gången
sedan kursen och det var helt fantastiskt! Det var som
att rida en ny häst! Nu ska vi fortsätta jobba inför nästa
kurs och se om vi kan förbättra oss lite i alla fall. Rid-
turen idag gjorde i alla fall mig lycklig!
På bilden här ovan är Teitur alldeles nykommen till mig,
sex månader gammal (tänk vad tiden går!) och bekantar
sig med min älskade Grodan (tyvärr borta idag).

3 kommentarer:

Nanna sa...

Eje ser ju jättestor ut i jämförelse med Teitur. Idag han ju nästan större skulle jag tro.

Unknown sa...

Ja, Teitur är bra mycket större än vad Grodan var. Men på bilden är han ju inte så gammal heller.

Anonym sa...

Visst är det en härlig känsla det där, när man efter en kurs tycker att man har en ny häst:-) Nästan euforiskt! Jag är också SUPERNÖJD med kursen!!:-)