torsdag 12 februari 2009

"Strul-dag"

Ja, idag har det varit en sådan där riktigt stökdag.
Eller, det började egentligen redan igår ... Min bil
fick en ispropp och blev stående mitt i garagedörr-
hålet. Ja, bara det....! Fick ta den andra bilen till stal-
let och när jag kommer hem har min man varit ute
och fått igång min bil. Han stoppade sedan nyckeln
i fickan, men kollade inte att han inte hade hål i fickan,
så när han kom in fanns ingen nyckel där.
Försök hitta en nyckel i snön, vi lyckades i alla fall inte!
Vilket sedan skulle visa sig att det inte var så konstigt.
Jaha, vad gör man nu??? Jo, ringer bilfirman för att be-
ställa ny nyckel - vilken tar 7-14 dagar att få hem! Tur
att man har flera bilar!
Så idag tänkte jag till lite och frågade vad han hade för
något på fötterna när han tappade nyckeln. Stövlarna,
sa han. Har du tittat där i, sa jag. Ja, men där kan de
väl inte ligga, sa han. Titta, sa jag. Och var tror ni nyckeln
låg?? Just det, i hans stövel!
Kan säga att då hade jag letat igenom hela huset efter reserv-
nyckeln, sparkat runt i snön säkert en timme osv. Nåja, tur
att nyckeln kom fram och nu är det ju en ny beställd, så
nu har jag en reservnyckel också!

Inga kommentarer: