söndag 8 februari 2009

Hoppsan ...


... precis när jag trodde vi hade passerat den värsta
vintern - så såg det ut så här när många av oss här
i Dalarna, tittade ut genom fönstret i morse.
Kan säga, att idag hjälpte det inte ens för mig att
blunda och låtsas att jag var på något lite varmare
ställe. Försökte i det längsta att drömma om att det
var sand jag skottade, istället för snö. Men den bistra
verkligheten gjorde sig påmind genom blöta vantar
och blött hår. Men jag är obotlig optimist: Snart, snart
är det vår ...!


Trots att vi tycker att det är pest med så här mycket
snö, så tar hästarna det som en anledning att busa och
härja runt ännu mer än vanligt. Nåja, på bilden ser de
ju inte så busiga ut precis, men det beror på att de väntar
på maten - och det får dem, konstigt nog, alltid att sluta leka.



Snö över Flytjärnen. Lika vackert som alltid.


Välisolerande pälsar har de verkligen, snön smälter
inte på ryggen.



Det snöade så mycket så det t o m fastnade snö i
Askurs ögonfransar. Ganska sött egentligen.
Kan tillägga att det inte blev någon ridtur idag -
ingen promenad heller för den delen - mest beroende
på snön som låg på hästarnas ryggar, kändes inte
så kul att lägga en sadel på dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försökte OCKSÅ låtsas att det var sand jag skottade en varm dag, men si det funkade inte. Dock får du gärna spana in bilder på min blogg ifrån gårdagens visit på Kratte Masugn:-) DÄR var det sand mellan tårna:-)
Vet du..idag var jag duktig - trotsade vädret och var ut och red;-) Att det sen blev grisepass för hela slanten i all denna snö - ja det får man leva med;-)

Unknown sa...

Mmmm... såg de härliga bilderna. Måste ha varit mysigt att få drömma sig bort ett tag. Ser ju verkligen ut som om du befann dig långt, långt borta.
Men, vad duktig du har varit då! Idag fuskade ju till och med vi!