fredag 6 februari 2009

Nedra snöande - rent ut sagt


Man kan ju alltid försöka fånga kamerasnöret med
tassen. Vassa, långa klor där förresten! Blir till att
klippa dem en dag när jag har hjälp av någon som
kan hålla i honom. Inte lätt att klippa klorna på
"sprattelgubben" ensam.


Katterna har varit sjövilda idag. Lek och bus hela
förmiddagen. Här är det Skrutten som gått in i
sin lektunnel och ligger och smyger på Nofsan.



Eftersom det snöade så idag trodde jag inte att Nanna
hade någon lust att ta sig från Borlänge till Klockar-
Jons för att rida, så därför beslöt jag mig för att ta en
promenad med "den rödhåriga". Ja, promenad var en
lätt underdrift - det blev en fem kilometer lång jogging-
tur eftersom herrn var väldigt pigg och valde att tölta
nästan hela vägen. Nåja, det var ju skönt, för då fick
jag rejält med motion också.
Precis när jag kommit hem från stallet ringer Nanna och
har just kommit till stallet och undrar om jag gått med
Valle - och ja, det hade jag ju. Tur att det finns två häs-
tar till som behöver motion.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det är ok att jag frågar dig här på din blogg..När man ska sätta in pengar för kurs - gör jag det på samma konto som man betalar in medl.avg på?:-)

Unknown sa...

Klart du kan fråga här, inga problem. :)
Ja, du sätter in pengarna på samma konto och skriver noga vad det gäller för kurs, ditt namn och hästen/hästarnas namn.