måndag 2 februari 2009

"Bangar" inte för lite kyla ...


... men idag räckte helt enkelt inte tiden till att rida.
Margit ska till Borlänge och hämta hö och jag måste
jobba.
Fick bli löslongering i rundpaddocken med Valle och
Teitur. Valle skötte sig, som vanligt, jättebra. Han är
superduktig på kommandon och vänder och stannar
jättefint när jag ber honom. Det var lite jobbigt för
dem eftersom det är ganska djup snö i paddocken.
Men de jobbade på bra, båda två.


Teitur är också jätteduktig i rundpaddocken.
Här är han klar med dagens pass och väntar på
att få gå ut.



Vattentunnorna måste fyllas på innan vi åker hem.
Margit tyckte inte jag skulle ta kort när hon står med
"ändan i vädret", men vaddå ... lite får vi väl bjuda på. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bangar absolut ridtur för kylan idag! Har hört att det ska bli jääääääättekallt till helgen:-(
Ska också ha en hämta-hö-dag och sen kanske jag ska spendera en stund i hagen för att äntligen få till det där fotot jag alltid tjatar om. Solen skiner ju:-)

Unknown sa...

Ja, solen skiner och hästarna trivs i alla fall. ;) Ser fram emot fotot.