måndag 9 februari 2009

Åh, vilken härlig morgon!


Tänk vilken skillnad det är när solen skiner!
Underbar morgon i Klockar-Jons, solsken, klarblå
himmel, ca 10 grader kallt. Kan absolut inte vara
bättre vinterväder (ja, ja sommaren är förstås bättre,
men, men...)
Blev en ensam ridtur på Askur idag, på härlig oplogad
väg med nysnö. Kan absolut inte vara bättre än att
sitta på ryggen på en islandshäst då! Jag njöt verkligen
ordentligt!
Nu är det jobb resten av dagen, men jag kan ju alltid
njuta av den blå himlen och solen från mitt kontors-
fönster.


Jag och Askur på väg ut i solskenet.


Även kalhyggen är vackra sådana här dagar, när
snön ligger som vågor på stubbar och stenar.



På väg hem igen så kom snöplogen och jag fick inte
rida i nysnö. Men det blev fint underlag att rida på
ändå, så det gjorde inte så mycket.

Inga kommentarer: