måndag 12 januari 2009

Usch och fy - is, is och is!


Vackra Flytjärnen, som hade ett vackert täcke
av is för bara några dagar sedan, ser nu bäst ut
som, ja, jag vet inte vad.
Om man visste att detta var början till vår, skulle
det inte kännas så trist, men man vet ju att det
här kommer att upprepas flera gånger innan våren
är här!


Rundpaddocken, som var så fin för några dagar sedan,
är nu helt obrukbar. Bara is.



Stallplanen nu på morgonen. Inte att tänka på att
rida idag. Vi kunde knappt gå själva.
Margit hade varit snäll och strött ut snäckskal
(det absolut bästa att "sanda" med, som ett litet
tips) från där min bil står och fram till grinden.
Tack snälla! Tyvärr så missade jag det när jag kom
eftersom jag tog vägen bakom bilarna istället.
Typiskt! Vi hade i alla fall nytta av snäckskalen när
vi skulle ta oss till bilarna och åka hem.



Isvägen vi är tvungna att ta oss nerför när vi skall
från stallet. Bara att hålla i hatten. Kurvan längst
ner, där vi måste svänga höger, är värst. Väldigt
lätt att glida ner i diket. Men, men allt gick bra den
här gången, både Margit och jag klarade oss hel-
skinnade hem.

Inga kommentarer: