fredag 9 januari 2009

Småstjärnor


Margit, som hade stallet ikväll, ringde strax före
sju ikväll och sa ungefär: Sonja, Sonja, du kan inte
tro hur det ser ut i stallet!!! Teitur och Týr har varit
inne och dragit ut allting. Jag som naturligtvis dels
ville se hur hästarna mådde efter det och dels kände
att förödelsen måste dokumenteras på bild, for
ner och möttes av synen ovan.
De hade lyckats med att dra ut allt hö, hela sopsäcken
och mitt i alltihopa hade någon av dem kissat. Jätte-
trevligt. Eller Småstjärnor kan man säga!
Nåja, vi fick plocka ordning på alltihopa och mocka
upp alla högar de lyckats göra. Så när vi åkte hemåt
igen, Margit och jag, stod alla hästar där de skulle och
åt sitt hö, precis som om inte minst två av dem hade
ätit nog.


Till och med dörren in till hörummet hade de lyckats
få upp. Där inne hade de slitit sönder höbalarna,
käkat förstås och bajsat två stora högar.
Tur ändå att allt kraftfoder är väl instängt, så det
har de inte kommit åt. En halv påse kaninmat
som stod i fönstret i stallet har de ätit upp, så
nu är det bara att hoppas att ingen av dem blir
dålig av det. Höet de har ätit är ju inte så farligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller var det jag som stängde dåligt!?

Unknown sa...

Nej då. Jag var nere efter dig och då var det stängt som det skulle. Antingen var det jag som slarvade eller så var det Anders som var inne i stallet och letade efter en skruvmejsel.