tisdag 27 januari 2009

Härlig morgon - med studs


Idag blev det en ensam ridtur på Teitur. Han var
glad, pigg och busig. Så busig att han tyckte att han
skulle hoppa och studsa lite i början av ridturen,
men när han fattat att det inte var riktigt OK för
ryttarens del, så gick han sedan snällt och jobbade
fint. Härlig tur var det, vädret är ju betydligt bättre
idag: lagom kallt, vindstilla - men tyvärr ingen sol.





Älskad Valnir från Lia gård, som varje
morgon står och tittar ut över Flytjärnen
och filosoferar. Ser ni inte den drömska
blicken?




Teitur från Torpa, mitt eget älskade
busfrö



Týr från Ängen, som blängde lite surt
på mig när jag ville ta kort på honom.
Han tyckte det var dags för mat!


Logi från Österbodarne
Om någon undrar varför inte Askur är med
på bild, så beror det på att han sprang upp i
skogen när jag tog fram kameran. Han är väl
trött på att jag jämt tar fram den och vill att
han ska stå stilla.

3 kommentarer:

Nanna sa...

Valle kollar efter den där äckliga fiskaren som brukar vara där. :p
Vi såg honom minsann när vi var ute sist.

Unknown sa...

Aha, är det den han kikar efter!! Har alltid trott att han står och väntar på att sjöodjuret ska dyka upp! ;)

Anonym sa...

Förstår inte hur du lyckas med alla fina bilder. Jag som bara har 2, men lyckas sällan - mycket sällan få till fina bilder med BÅDA två på samma foto.
Ja, visst var det härligt ridväder idag! Är sporrad till max nu, inför Toti-kursen;-)
Ha det så bra!!