måndag 15 juni 2009

Till och med katterna fryser

Alla vet ju att det inte har varit något höjdarväder de senaste
dagarna. Blött och kallt.
I morse kom vi knappt ner till hästarnas sommarhage, för åkern
vi måste åka över för att komma dit, är en enda stor lervälling.
I hagen får hästarna (och vi) bitvis vada i vatten. Så idag bestämde
vi oss för att ta upp alla fem till stallet under några dagar, så de får
vila lite och så att det förhoppningsvis hinner torka upp lite i sommar-
hagen.
I övrigt har jag jobbat hela dagen och mina katter tycker att det är kallt
och väljer att ligga på en bärbar dator jag har bredvid mig (som jag inte
jobbar på). Båda två tränger ihop sig på den, för att den är varm och go!
Nu längtar både jag, hästarna och katterna efter varmare och soligare
väder och det tror jag inte vi är ensamma om!

4 kommentarer:

Chrissie sa...

Nix, det vet du nog vid det här laget, att jag längtar också!
Men nu skiner faktiskt solen på riktigt i Skeppmora. Har den anlänt till er också?

Anonym sa...

Det var nåt konstigt ljus ute imorse och på förmiddagen. Solen tror jag visst att det kallas...
:-) Sen på kvällen blev det ju kallt igen. Här har hästarna också tillfälligt flyttat in i stallet igen, sommarhagen har numera inbyggd swimmingpool.

Unknown sa...

Ja, det verkar dessutom som om det inte kommer att hinnan torka upp innan nästa blöta kommer. Ända fördelen är att hästarna inte blir så feta. ;)

Anonym sa...

Ja, de har nog aldrig varit så "slanka" den här tiden på året som nu... :)