fredag 12 juni 2009

Promenad med tankar om livet



Den här synen mötte mig när jag kom ner till hästarna
i morse - Valle i ett hav av ängsblommor. Kan det bli
mera försommar!!??
Sedan blev det en rask, entimmes-promenad med herr
Valle (som var otroligt pigg).
Som kanske en del av er har förstått, så tycker jag om
både att promenera och att rida i naturen - det är där
jag hämtar min kraft, det är där jag känner lugn och det
är där jag kan tänka och känna som bäst. Det utesluter
självklart inte att jag älskar även andra delar av mitt liv
- men det är absolut de delarna som ger mig mest inspi-
ration och som jag har svårast att tänka mig att vara utan.


Medan Valle sprang längre upp i hagen, till sina
kompisar, satte jag mig på en sten i en av de vackra
aspdungar som finns i hagen. Det blåser lite ute idag
och att sitta där, blunda och lyssna på suset i asparna
är så fridfullt och skönt. När jag sitter så, och bara är,
närvarande i tiden, så tycker jag att livet är helt un-
derbart!



Ombyggnaden av vårt hus fortskrider. Alla fönster är
nu utbytta, fasaden nästan klar, altanen är klar och igår
hann vi också fixa i ordning en del av vardagsrummet.
Mycket återstår, men det går i alla fall framåt. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni gjort fönstret större vid renoveringen? Fin utsikt har du i alla fall!

Unknown sa...

Nej, fönstren är lika stora som de gamla, men jag håller med om att de ser större ut. :)

Anonym sa...

Vet ju inte hur de såg ut innan men de gör rummet pampigt och lyxigt, tycker jag.

Unknown sa...

Ja, vi är riktigt nöjda med resultatet! :)