onsdag 9 juni 2010

Stilla, så stilla




Tänk vad rofyllt det är att vara i naturen! Ikväll när
jag var nere till "ön" för att se till hästarna, så upplevde
jag verkligen det med alla mina sinnen.
Hästarna var längst upp på "ön" och för att komma dit
går man först genom en liljekonvaljdunge, där doften så
här års är helt bedövande. Dungen består också av gamla
aspar, så fågellivet är rikt och det kvitterar och hålls sere-
nader hela kvällarna. Efter asp/liljekonvaljdungen, går man
genom den vackraste av midsommarängar, just nu helt
full av midsommarblomster, hundkäx och smörblommor.
Väl uppe på kullen, där hästarna ofta står på kvällarna, tog
jag av dem flughuvorna och smörjde in dem med myggmedel
(det behövs) och tog sedan stigen längs sjön tillbaka till bilen.
Det är de här härliga sommarkvällarna jag lever på under den
kalla vintern. ;-)
Tillbaka vid bilen och bara att ta sig tillbaka till den riktiga vägen
via "vägen" över åkern.

Inga kommentarer: