torsdag 10 juni 2010

På en annan del av "ön"


När jag åkte över åkern ner till "ön" i morse stod
det ett rådjur och tittade långt efter mig. Hon undrade
nog vad jag gjorde där, mitt ute i åkern.



Grinden in till hagen. I tunnan har vi våra grejor
under sommaren.



Så här vackert är det på den mellersta delen av
"ön". Hela området är naturskyddat och därför finns
det många vackra, gamla träd kvar, massor av blom-
mor, fåglar och örter också för den delen.


I morse blev det först en snabb tur med Valle (jag hade
tur, han stod nästan nere vid grinden) och sedan
fick jag gå längst upp för att hitta de andra. De stod
och morgonvilade under en stor björk, där de ofta
står för att få svalka. På med flughuvor och insmörjning
av insektsmedel.
Sedan blev det full fart hemåt, eftersom bilen skulle
vara inne i Ludvika kl. 9.30 och få en rem justerad.
Nu är det också fixat och nu är det dags att ta itu med
lite tävlingsjobb. Är tävlingar på Forsen i Riddarhyttan
i helgen.

2 kommentarer:

Karina sa...

Ni verkar ha en mycket trevlig stallplats. Hoppas det löser sig så ni kan vara kvar. Om det hör ett bostadshus till fastigheten så kanske nya ägarna inte har djur, och kan tänka sig att hyra ut stallet till er?

Den där "ön" verkar helmysig. Lummig och vacker.

Unknown sa...

Ja, vi hoppas att det löser sig för oss till hösten, på något sätt.
"Ön" är verkligen en pärla, så vackert och rofyllt.