måndag 27 april 2009

Tävling på Forsen och älgmöte i skogen


Jag har varit dålig på att blogga några dagar nu.
Det beror till stor del på att tiden inte riktigt räckt
till. Jag har haft fullt upp med jobb och förberedelser
för tävlingen på Forsen, som var i helgen. En toppen-
tävling blev det, strålande sol, ganska varmt, trevliga
människor och duktiga hästar! Så kul!
Bilden är tagen på väg till Forsen tidigt på lördags-
morgonen.



Kan det vara mycket sötare än så här? Freja Lind-
ström och Loke på sin första tävling.


Idag har jag ridit en ensam tur på Askur längs sjön
som låg alldeles spegelblank.
Det hände en lite kul grej när jag red där i skogen.
Mobilen ringde, jag svarade och satt och pratade
som bäst när plötsligt en älg springer ut ca tio meter
framför mig och Askur. Jag tror inte att älgen såg oss
men sedan fick han vittring av oss och drog i väg i full
fart ner mot sjön. Jag vet inte vem som blev mest
överraskad, älgen eller Askur och jag.


Det är så otroligt vackert nu med den skira grönskan.

1 kommentar:

Chrissie sa...

Har saknat dina inlägg och vackra bilder, men ser att nu är du tillbaka:-)!!
Vilken tur att det inte hände någon incident när älgen dök upp!
:-)
Ha det gott!!