fredag 17 april 2009

Ridtur och ödehus


På Flytjärnen vid stallet ligger fortfarande isen,
men den är så svart att jag tror den ger sig vilken
dag som helst nu


Afton vid Barken. Viken utanför mitt fönster är nu
helt isfri. Härligt.


Idag blev det en ridtur med Askur och Margit och
Logi som sällskap, upp över berget med den vackra
utsikten. Man ser faktiskt vindkraftverket i Smedje-
backen på berget längst bort.


Oj, oj, oj vad timmer det låg längs vår ridväg!


På vägen hem efter ridturen, rider vi ibland förbi
en gammal öde stuga. Idag såg jag att dörren stod
öppen och bestämde mig för att titta in och där
hittade jag ett köksskåp där porslinet ännu står
kvar.


Grytlappen hänger kvar i köket


Här har kanske någon suttit och filosoferat eller
läst en god bok, någon gång


En murad spis i storstugan finns det också


Sängen ser inte särskilt inbjudande ut nu, men
någon har säkert sovit gott här en gång i tiden.


Trappan som säkert nötts av många skor.


Till och med en gammal sned flaggstång
finns det vid huset.
Jag smyger tyst därifrån och tackar för
titten.

2 kommentarer:

Nanna sa...

Hehe, ser nästan ut att vara i en lekstuga.

Unknown sa...

Ja, det är ju inte stort, litet, litet kök, ett vardagsrum och ett pyttelitet sovrum typ. ;)