lördag 11 april 2009

På "ön"


Askur och jag tog oss en tur ner till hästarnas
sommarbete på "ön", för att se hur det ser ut där
nu på våren. "Vårt" kanadagåspar har anlänt till
"sin" åker, men tranorna såg jag inte till än.
Jag hade en otroligt skön ridtur i vårsolen och jag
önskar mig verkligen fler sådana här dagar.


Utsikt från "ön"


Det här är övergången ut till den bortersta "ön".
Här brukar vi gå torrskodda på sommaren.


Tar nog ett tag innan all is och snö försvinner, hoppas
det blir torrt tills hästarna skall beta här om ett
par månader i alla fall.


Askur och jag tar en paus och tittar ut över sjön.


Tog vägen genom skogen hem. Otroligt skönt med
barmark.


Ska jag ta sparken eller båten? Ja, det kan vara ett
svårt val när isen varken bär eller brister.

2 kommentarer:

Chrissie sa...

Härliga bilder!!!!:-)

Unknown sa...

Ja, fint med grönt! :) Fast hu vad mycket vatten i våra sommarhagar. Men det sjunker väl undan får vi hoppas, annars får hästarna simma i sommar. ;)