onsdag 28 april 2010

Renovering


Nu är alla gamla skåp utrivna i köket och nya mattan
är inlagd. Nu ska det upp gipsskivor på den här väggen
och sedan är det dags för målning av alla väggar, upp-
sättning av stänkskydd (min sedan tidigare inköpta 60-
talstapet) och montering av skåp. I morgon skall bänk-
skivorna i granit hämtas i Barkarby. Blir spännande!


Det här är nya köksmattan, som egentligen
var en felleverans, men som i slutänden säkert
blir bra. Antracitgrå med smala streck i silver.

5 kommentarer:

Nanna sa...

Mattan är ju jättesnygg.

Unknown sa...

Ja, när man nu har tänkt om, så är den inte alls så dum! :-)

Anonym sa...

Va kul att renovera! Skulle vilja kakla, möblera och tapetsera om köket här hemma...

Blir det ett 60-talstema med tidsenliga möbler och hela midevitten, eller endast tapeten?

//Karina

Chrissie sa...

Kommer säkerligen bli kanonfint när det är klart.
Vad roligt att du "håller ett öga på mig";-) Förstår att du har ett och annat att stå i!
Ha det så jättebra...och jag håller minsann ett öga på dig också;-D

Unknown sa...

Karina: Nej, inte 60-tal rakt igenom, men jag är jätteglad att jag fick tag i den äkta 60-talstapeten. I övrigt blir det lite modernare stil.
Chrissie: Ha det så jättebra du också, nu när våren äntligen verkar ha anlänt! :-)