måndag 30 november 2009

Morgonpromenad

Idag tog jag en lång, härlig skogspromenad med Vallson. Är så skojigt att promenera med honom. Både han och jag gillar att gå i skogen. Det är så tyst och skönt!
Precis när vi kom tillbaka till stallet öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. Det gör det för övrigt fortfarande. Dessutom är det mörkt och trist ute.
Mindre kul är också att elaggregatet till hagen verkar ha gjort sitt, så det blir väl till att köpa ett nytt, kan jag tro. Annars har vi väl snart ett gäng rymlingar och det vill vi inte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror jag vet var era hästar bor. Jag åkte med min mor till L-bo bygdegård på julmarknad då vi passerade en skylt med en islandshäst. Jag frågade mamma (som är uppväxt i din hemort) om det var Klockar-Jons därinne, men hon hade aldrig hört talas om det.
Säger man Klockar-Joons eller Klockar-Jånns?

Blev det en tur till Globen i helgen?

Undrar om det finns röd- och lergråskäckar? Börjar tro att jag har en sån... :-)

/Karina

Unknown sa...

Stämmer bra det, det är en bit in på den vägen där skylten står, som Klockar-Jons ligger.
Man säger Klockar-Joons.
Ja du, vi har nästan glömt vad våra har för färg, de har varit lergrå i flera veckor nu. ;-)