söndag 22 november 2009

Grått väder och stickning


Efter att ha fått se solen igår, så var gråvädret och
regnet tillbaka idag.
Trots det blev det ridning på Askur i morse och sedan
har dagen varit rätt slö och slapp. Jag har stickat färdigt
en tunika till Nanna och har nu börjat med ett par strum-
por till henne.
Nu har vi nyss ätit middag och Stefan håller på och packar
för några dagar i Malmö och Köpenhamn. Själv ska jag
sätta mig i fåtöljen igen och fortsätta sticka och kika lite
på TV. I morgon är det en ny dag.

3 kommentarer:

Chrissie sa...

Åh, låter alltid så mysigt med stickning. MÅSTE verkligen lära mig det där!!! Men kanske inte ska ge mig på en isländsk tunika som första projekt va, även om jag tyckte att den du stickade till Nanna var JÄTTESNYGG!.
Får börja öva med halsduk kanske?
;-)

Är stolt att jag också trotsade vädret och red idag!!

Ha det så bra!
Kram

Unknown sa...

Bara att köra igång! Själv kan jag knappt leva utan att ha någon stickning på gång. Är så avslappnande och skönt och så kan man titta på TV eller lyssna på ljudbok samtidigt. Toppen!

Mmmm, jag trotsade vädret idag (måndag) också - men jag kan verkligen inte säga att det var skönt!
Ha det gott själv!
Kram

Chrissie sa...

Nä, idag vinner vädret! Ridkläderna har knappt torkat från igår:-/ Istället har jag stått och tvättat bilen i spöregn.-P (besiktning på gång)
Stanna nu inomhus och ha det så skönt!
:-)