tisdag 6 oktober 2009

Rymmarhäst = inte kul



Den här hästen är definitivt inte där han skall vara,
nämligen i hagen!
I morse när jag kom till stallet, stod Teitur ensam i
hagen och gnäggade förtvivlat. Jag hittade inte Logi
någonstans. Tog in Teitur och började gå runt och ropa
och leta. Till slut fick jag syn på honom nere i en sank-
mark, bakom hagen. Aj, aj, inte bra om han skulle ge sig
längre ut i den! Hämtade grimma/grimskaft och började
gå mot honom. Så fort jag kom 10 meter ifrån honom, så
gick han några steg längre ut. Jag insåg att det inte skulle
gå att fånga honom. Här gällde det att vara listig. ;-)
MAT - det brukar de inte kunna motstå. Gick in efter en
hink med lusern och gick ut igen. Och se - det osvikliga
knepet med MAT fungerade även denna gång.
Men kul är det verkligen INTE att leta efter och fånga rymmar-
häst!


Det var tur att han inte kunde motstå en hink med
lusern i, för fånga honom i grimma gick INTE! Men,
som sagt, med lite käk framför sig, följde han med
tillbaka till hagen igen.

5 kommentarer:

Chrissie sa...

Näe, det är verkligen i n t e kul med rymmarhäst. Men det är ju tur att "mattricket" alltid fungerar:-)
Läskigt att det var sankmark. Vad gör man liksom, om de går ner sig...

Unknown sa...

Ja, det är riktigt obehagligt! Bara att hoppas att de känner att det är gungfly, innan det är för sent. Hua!

Anonym sa...

Tur bara att han inte tog kompisen Teitur med sig på rymmarstråt..!

/Karina

Nanna sa...

Logi brukar väl aldrig rymma. :P

Unknown sa...

Ja, det var en himla tur att Teitur var kvar
Nej, Logi brukar inte rymma. De som brukar rymma stod ju inne i stallet. ;)