lördag 15 augusti 2009

Bruksridning och fyrhjulsåkning


Idag har Edda haft bruksridning i Stormatsbyn.
Dagen började med bruksridning, sedan gick vi
ner till kolmilan och åt lunch. När vi ätit oss mätta
på korv och lyssnat till vacker sång och gitarrspel,
tog en del sina hästar och en del tog fyrhjulingar och
red/åkte en tipspromenad. När den var klar, gick vi
ännu en gång ner till milan, den här gången för att fika.
Efter det gick vi tillbaka upp till Ann och på hennes
altan åt vi alla Sellnäsplanka och drack diverse drycker.
De som ville badade också i tunna.
Själv åkte jag hem, eftersom Stefan berättat i telefon att
Skrället är bortsprungen sedan lunchtid idag och jag
hade då ingen ro att vara kvar, men det var jättetrevligt
så länge det varade. Tack alla Eddamänniskor och ett
speciellt tack till Camilla och Ann, för en helt underbar dag!


Monica på Camillas Geysir var riktigt duktiga i
bruksridningen


Framme vid kolmilan, där vi åt lunch och blev under-
hållna med fin sång och musik.



Ann körde och jag satt bakom och längst bak satt
Monica i en egen liten vagn.


Tipspromenad med fyrhjuling. Kicki och Anna-Karin
tog ledningen.


Kantareller fanns det också i Stormatsbyskogen


Brum, brum, här går det fort! Kicki in action!


Camilla hugger kaffeved medan Gibson ser på

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fina bilder du tagit. Tack för en jättetrevlig dag. Längtar till nästa bruksridning men det är nog tur att det dröjer så Atli och jag kommer iform.
Har skrället kommit tillrätta?
Ha det bra. Kram Monica

Unknown sa...

Tack själv för härlig dag! Jag tror det får bli en fyrhjuling den dag kroppen säger stopp för ridning, var riktigt kul! :-)
Skrället kom, med hjälp av goda grannar, tillbaka hem i går kväll. Så i natt har han sovit gott på mina fötter!