söndag 2 augusti 2009

Björnmöte och brusande vattenfall


På eftermiddagen/kvällen tog Nanna och jag en roadtrip
upp till Orsa finnmark. Här är det Storstupet som får ett
besök. Notera järnvägsbron (inlandsbanan) som går över
stupet! Jag kan säga att ingenting skulle få mig att åka tåg
över det stupet!

På en liten grusväg någonstans mitt uppe i ödebygden i
Orsa finnmark hade vi också turen att få se en livs levande
vild björn, som sprang över vägen framför vår bil. Jättekul!
Tyvärr var björnen snabbare än både Nanna och mig, så
ingen av oss hann få upp kameran, innan Bamse försvann in
i skogen.


Nanna på väg ner mot Helvetesfallet. Själv höll
jag mig på behörigt avstånd. Det var väääldigt högt!



Risuhälla, ett flyttblock som placerats så här av in-
landsisen för länge, länge sedan.



Sista stoppet för dagen var vid Styggforsen, där fikade
vi (jättegod pecannötkaka) och promenerade runt vatten-
fallet.

Inga kommentarer: