torsdag 2 juli 2009

Trötta hästar och fräsande hål



Så här trötta var Týr och Teitur i morse när vi
kom ner till sommarhagen.
Men efter en stund reste de på sig och följde med
ner till grinden.



Margit och jag tog en ridtur i morse, på Logi och Askur.
Det blev ridning i skogen eftersom det redan var väldigt
varmt och väldigt mycket bromsar. I skogen var det väldigt
mycket mygg i stället. Vet inte vilket som är värst, broms
eller mygg. Tror dock att hästarna föredrar myggen.
Vi tog oss en tur ner till den mystiska sandhögen, som jag
skrivit om tidigare. Var ett tag sedan vi var där. Nu har någon
(misstänker en grävling) grävt ett djupt hål mitt uppe på
sandhögen. Margit gick först dit och rörde om lite med spöt
i hålet, sedan gick jag dit och skulle fotografera, men då ni,
då fräste det inifrån hålet. Gissa om jag fick bråttom därifrån!!??
Vem sjutton vill ha en ilsken grävling efter sig!!??
Mysteriet kvarstår: vem har tagit dit sanden? vad finns
under sandhögen?

Inga kommentarer: