fredag 3 juli 2009

Blixt och dunder


Jag hörde hur åskan mullrade runt om när jag kom
ner till hästarnas hage i morse, men trodde att jag
skulle hinna upp och tillbaka till bilen, innan det bröt
ut. Men icke då - hamnade mitt i åskovädret.
Hästarna stod längst upp i hagen (är en bit att gå) och
jag hade precis fått på dem flughuvor och smörjt in
dem alla med flugmedel, då öppnade sig himlen och det
blixtrade och dundrade runt om mig.
Hästarna var inte ett dugg bekymrade, men jag fick en
himla fart tillbaka till grinden och räddningen i bilen.


Hästarna gjorde mig sällskap ner till grinden och
passade på att äta lite av saltstenen som ligger där
nere.


Tur var det att jag hade stövlarna i bilen och tog dem
på mig innan jag gick upp i hagen. Blev ändå rätt blöt
om benen.


När det var dags att åka hem, så hade det nästan
slutat regna och åskan mullrade bara på avstånd,
men då var jag redan sjöblöt, så det var bara att
åka hem och avstå från dagens morgonritt.

Inga kommentarer: