torsdag 21 maj 2009

Mellan mörka moln


Jag lovade ju att ta med mig kameran och rida ner
till hästarnas sommarbete på "ön" och idag tog Askur
och jag en tur dit ner.
Här är vi på väg över åkern vi måste gå över för att
komma ner till hagen. Häng med en sväng, får ni se
vad fint det är där nere.


Här har vi precis kommit in genom grinden till
hagen. Stigen går längs sjön till den bortre delen
av "ön" och längs stigen har hästarna sina vatten-
ställen.


Här står Askur och jag i toppen av backen som leder
ner mot övergången till den bortre delen av "ön".


Jag önskar att jag kunde förmedla de fantastiska dofterna
från häggen och gräset och ljuden av hundratals fåglar.


Den här stigen, som vi kallar "Teiturs stig" går mellan
"öns" två delar. Här kan man överhuvudtaget inte komma
över under senvinter och vår, då är det helt över-
svämmat här och den bortre delen av "ön" är isolerad.


Här är vi på väg upp till den bortre delen av "ön".
Det är på den här delen hästarna oftast sover och vilar,
men även betar naturligtvis.


I anslutning till hästarnas "soväng" är nu marken
täckt av gullvivor.


På den här ängen, med utsikt över sjön, ligger hästarna
oftast och sover under sommarnätterna.


Under den här björken står de ofta varma,
soliga dagar när det är mycket insekter


Vildkaprifolen blommar också för fullt och sprider
sin väldoft, särskilt på kvällarna


På väg från "ön" fick vi syn på ett rådjur som följde
oss med blicken

5 kommentarer:

Chrissie sa...

Åh Jisses vad vackert!!!! Paradis är ju bara förnamnet!:-)) TACK för vackra och fina bilder!!!
*kram*

Unknown sa...

Tack, tack! Är bara ledsen att jag inte kunde bjuda på doft och ljud i bloggen också. :)

Chrissie sa...

Fast bilderna talade så bra för sig själva att man "nästan" kan känna doften genom dem:-)

Anonym sa...

Askur ville säkert stanna kvar där i sin sommarboning... :-)

Vad fint de har det där, hästarna.

Unknown sa...

Ja, de älskar verkligen "ön". Askur gjorde allt för att få stanna kvar, men jag lyckades övertala honom att lämna den nu, för snart får han komma tillbaka. :)