måndag 4 maj 2009

Helg med vackra hästar och mycket skratt


Jag var lite tidigt på lördagsmorgonen när jag skulle
hämta upp Åsa i Persbo, så jag stannade intill en sjö
som inte ligger så långt ifrån Åsa. Det var så stilla
och vackert. Sedan plötsligt bröts den spegelblanka
ytan av en bäver som kom simmande.


Först såg jag en bäver som simmade runt i sjön.
Efter en stund hörde jag ett fasligt plaskande och
upptäckte då att det var två bävrar som höll på
och plaskade runt i vattnet.


Klockan är kvart i sex på lördagsmorgonen, när
jag hämtar upp Åsa i Persbo för vidare färd mot Orsa.


Frida var jätteduktig och kvalade till SM med både
Sedill och Gandalf.
Lördagskvällen bjöd på trevlig samvaro med massor
av skratt och goda grillspett.


Camilla och jag sov, som vanligt, i det jättefina sek-
retariatshuset. När vi vaknade på söndagsmorgonen
och tittade uppåt, så såg det ut så här.


Det är tidig söndagsmorgon och ännu är det tyst
och lugnt på tävlingsplatsen, som snart skall fyllas
av hästar, ryttare och publik.


Prisutdelning i en av söndagens finaler


Ett par av söndagens finalister. Nu återstår snart
bara att packa ihop och lämna den här fina tävlings-
platsen för i år. Hoppas att vi får återkomma nästa år
igen. Tack Lena och Sten för jättefina tävlingar!
Tack Åsa och Camilla för alltid lika trevligt sällskap i
sekretariatshuset! Det där med kringresande cirkus-
sällskap kanske inte är så dumt! ;)

Inga kommentarer: