onsdag 14 juli 2010

Helgen som gick


På väg mot Norrköping och Islandshäst-SM, men
först en liten fikapaus i Hjälmaresund.


Hade den här "nedcabbade" BMW Z3 framför mig hela
vägen från Sundbykorset till Norrköping. Längtade lite
efter att kunna fälla ner taket på min lilla Mini, men det
var helt OK i alla fall. Har ju AC ändå.


Wallmans Gatukök i Norrköping. Här blev det faktiskt
korv med mos en kväll. Efter att vi ätit färdigt, tog vi
en lång härlig promenad i Folkparken, som ligger alldeles
bakom.


En av sekretariatsvagnarna


Vår lilla "sekretariatsråtta" Alice. Hon gjorde oss
sällskap i fyra dagar och var så söt och snäll hela
tiden

3 kommentarer:

Karina sa...

Missade jag mycket?
Brukar alltid åka på SM på finaldagen men i år hade jag inte riktigt råd. Vägde nöje mot nytta, EN rolig dag eller mat i (minst) två veckor.

Inte blev man ju mindre sugen på att åka till Norrköping när man såg reportaget om SM på Tvärsnytt...

Får satsa på Eskilstuna nästa år istället.

Unknown sa...

Jag tycker det var lite av ett "mellanår", saknade de där riktigt spektakulära ekipagen, men visst var det många stiliga hästar och duktiga ryttare att kika på!
Ja, Eskilstuna nästa år ser jag också fram emot, är ju lite närmare också. :-)

Karina sa...

Jo, det tänkte jag också på. Kollade på SIF:s hemsida vilka som kvalat och hur det gått i uttagningar och finaler, och fler av de ryttare och hästar som brukar vara med fanns inte med på SM i år.