tisdag 1 september 2009

Hej och hå


Idag tog jag mig tid och red två av mina tre hästar.
Först red jag Teitur i paddocken. Vi tränade bakut-
sparkar och bus. Han tyckte det var jättekul. Efter
en stund insåg han dock att han och jag inte alltid har
samma humor och då gick det jättebra och han var hur
duktig som helst.


Foto: Nanna Elg
Sedan var det Valles tur. Honom red jag ut en
sväng på. Skulle skritta (han är ju fortfarande under
igångsättning efter skadan) men han ville inte det,
så det blev lite lätt jogging istället.
Det finns en häst i stallet jag verkligen inte vill söta på
älg med när jag är ute och rider - och det är just Valle.
Vad tror ni jag får se på ett hygge när jag rider idag?
Jo, en stor älg! Gud ske lov hann inte Valle se eller känna
lukten av älgen innan jag hunnit vända honom och gå åt
andra hållet. Puh, jag kunde andas ut och fortsätta ridturen.

1 kommentar:

Matilda sa...

söta bilder!
matilda-thors.blogspot.com