lördag 27 december 2008

Åh, vilken underbar morgon ...


Idag bestämde sig invånarna i stallet i Klockar-Jons
(ja, i alla fall människorna, hästarna fick hänga med vilket
de ville eller ej) att ta en långpromenad med Valle och
Týr. Det blev en promenad längs vägen ner till Saxe och
tillbaka. Jag insåg att Valle nog inte var ridbar för mig, efter
att ha stått i nästan fjorton dagar, men han är otroligt duktig
att gå med, så det går alltid bra. Han var dock jättepigg, så
jag fick småspringa nästan hela vägen, men det var ju inte så
dumt för då fick ju jag ordentligt med motion också, och det
kan ju behövas efter helgens ätande.


Solen stiger upp över trädtopparna och färgar hela naturen
rosa-gul. Jag stannade en stund och bara njöt av färg-
spelet, så otroligt vackert!



Sådana här dagar får det gärna vara många av, när det
är vinter. Lagom kallt och gnistrande vackert.



När vi var på väg mot stallet igen, steg solen just upp
över trädtopparna och allt blev andlöst vackert.

Inga kommentarer: